Keyslar

Ma'lumotlar sinergiyasi: Qanday qilib Smartup kompaniyaning asosiy bo'limlari uchun yagona axborot muhitini yaratdi

Family Group qadoqlangan gazlangan va gazsiz suv, muzli choy, yuqori gazlangan, mustahkamlangan, energetik va sharbatli ichimliklar ishlab chiqaruvchisi va distribyutoridir. O'zbekiston bozoridagi segment yetakchilaridan biri.

O'z brendlari: "ARKTEA", "FAMILY", "FENSI", "RS COLA", "VITAMIN DRINCTEC", "OK", “Flavis” va boshqalar.
2017 va 2018 yillarda u o'z nominatsiyalari bo'yicha "Yil brendi" mukofotiga sazovor bo'lgan.

Biznes ko'lami: bozorda 23-yillik tajribaga ega. Xolding tarkibiga 4 ta sho'ba korxona kiradi: Family Group, ABSOLUT, ZORDISTR va ARKTIKA BOTTLERS. Xodimlarning umumiy soni 396 nafardan ortiq.
Nodir Hamdamov, biznes-tahlilchi:
“Kompaniyamiz nafaqat ishlab chiqarish, balki distributsiya bilan ham shug'ullanadi. Asosiy maqsad, operatsion samaradorlikni oshirish, mijozlarga xizmat ko'rsatishni yaxshilash, xarajatlarni kamaytirish va biznes rentabelligini oshirish mumkin bo'lgan onlayn buyurtmalarni yig'ish nazorati va ombor nazoratini o'rnatish edi. Bu juda muhim, chunki jarayonlarni avtomatlashtirish samaradorlikni oshiradi, ma'lumotlarning aniqligini oshiradi, xatolarni kamaytiradi va qaror qabul qilishni yaxshilaydi. Bunday tizimni joriy etish raqobatbardosh bozorda muvaffaqiyatga intilayotgan har qanday yirik distribyutor uchun strategik qarordir”.
Yechim izlayotgan topshiriqlar:

1.Mamlakatning turli burchaklaridan real vaqt rejimida buyurtmalarni yig'ish
2.Buyurtmalar bo'yicha ma'lumotlar yig'ilishini kuzatish va nazorat qilish imkoniyati
3. Turli aksiyalarni o'tkazish imkoniyati
4. Mijozlardan to'lovlarni qabul qilish funksiyasining mavjudligi
5. Qo'l operatsiyalari uchun vaqtni qisqartirish
6.Ombor bilan ishlash
7. Savdo uskunalarini hisobga olish va nazorat qilish imkoniyati
Nima uchun bu muhim?

Family Group uchun operatsion samaradorlik va qaror qabul qilish tezligi muhim muvaffaqiyat omiliga aylanadi. Yuqoridagi muammolarni hal qilish kompaniyaning bozorda raqobatbardoshligini saqlab qolishga yordam beradi. Nega?

1-topshiriq: real vaqt rejimida mamlakatning turli hududlaridan buyurtmalarni yig‘ish – real vaqt rejimida buyurtmalarni tezkor qabul qilish mijozlarning kutish vaqtini qisqartirish va logistikani yaxshilash imkonini beradi. Bu, ayniqsa, yetkazib berishning har bir daqiqasi muhim bo'lishi mumkin bo'lgan butun mamlakat bo'ylab ishlaydigan yirik distribyutorlar uchun juda muhimdir.

2- topshiriq: Buyurtmalar bo'yicha ma'lumotlar to'planishini kuzatish va nazorat qilish imkoniyati - jarayonning shaffofligi va buyurtmani bajarishning har bir bosqichida nazorat qilish xatolar va kechikishlar sonini kamaytirishi mumkin. Shuningdek, u kutilmagan o'zgarishlar va so'rovlarga tezda javob berishga yordam beradi.

3-topshiriq: Turli aksiyalarni o‘tkazish imkoniyati – tizimning moslashuvchanligi kompaniyaga talabni
rag‘batlantiradigan va mijozlarning sodiqligini saqlaydigan aksiyalar va chegirma dasturlarini tezda ishga tushirish imkonini beradi. Bu yangi mijozlar va savdo nuqtalarini jalb qilish, shuningdek, mavjudlarini saqlab qolishning samarali usulidir.

4- topshiriq: Mijozlardan to'lovlarni qabul qilish funksiyasining mavjudligi - to'lov tizimining integratsiyasi kompaniyaning barqaror pul oqimi uchun muhim bo'lgan hisob-kitob jarayonini sezilarli darajada tezlashtirishi mumkin. Bu, shuningdek, buyurtmalarni to'lamaslik va debitorlik qarzlarini nazorat qilish bilan bog'liq risklarni kamaytiradi.

5- topshiriq: Qo'lda bajariladigan ishlarga sarflanadigan vaqtni qisqartirish - Buyurtmani qayta ishlash yoki ma'lumotlarni hisobga olish kabi muntazam jarayonlarni avtomatlashtirish ushbu vazifalarni qo'lda bajarish uchun sarflangan vaqtni sezilarli darajada kamaytiradi. Bu nafaqat samaradorlikni oshiradi, balki inson xatosi xavfini ham kamaytiradi.

6-topshiriq: Ombor bilan ishlash - omborni samarali boshqarish inventarizatsiyani nazorat qilish, kerakli tovarlarni tezda to'ldirish va yetishmovchilik yoki ortiqchalikdan qochish imkonini beradi. Bu, ayniqsa, o'z vaqtida yetkazib berish muhim bo'lgan kuchli raqobat muhitida juda muhimdir.

7- topshiriq: Savdo uskunalarini hisobga olish va nazorat qilish imkoniyati – savdo uskunasining holati va joylashuvi to'g'risida aniq ma'lumotlarga ega bo'lish amortizatsiyani nazorat qilish, ta'mirlash yoki almashtirishni rejalashtirish va uskunaning yo'qolishi xavfini kamaytirishga yordam beradi. Bu barcha darajalarda muammosiz ishlashni ta'minlaydi.
Malika Abdullayeva, Operator-tahlilchi:

“Kompaniyamizdagi bir qancha bo‘limlar Smartup tizimidan foydalanadi. Bu Tahlil, yuk tashish, Sotish, Asosiy hisob, Marketing, Omborxona, Buxgalteriya bo'limi. Tizim katta hajmdagi ma'lumotlarni qayta ishlashga, xatolardan qochishga, ma'lumotlarni to'g'ri tahlil qilishga va biznesni rivojlantirishning to'g'ri strategiyasini yaratishga yordam beradi. Shuningdek, 21 ta distribyutorimiz bor. Ular ham Smartupda ishlaydi. Bu juda qulay!”

Smartupdan yechimlar:

1.Buyurtmalarni yaratish uchun intuitiv interfeysni tadbiq etish, shu jumladan tovarlarni tanlash, miqdori, yetkazib berish manzili va boshqalarni ko'rsatish. Buyurtma ma'lumotlarini (buyurtma raqami, sana, mahsulotlar, mijoz, holat) va takroriy operatsiyalar uchun buyurtma shablonlarini yaratish imkoniyati.

2.Ma'lumotlar bazasida saqlangan savdo ma'lumotlari asosida hisobotlarni yaratish uchun modulni ishga tushirish. Foydalanuvchilarga kerakli ma'lumotlarni mustaqil ravishda tanlash va hisobotlarning ko'rinishini sozlash imkonini beruvchi vizual hisobot dizaynerini o'rnatish: moliyaviy hisobot, mijoz hisoboti, ma'lum bir davr uchun savdo hisoboti va boshqalar.

3.Aktsiyalarni yaratish va boshqarish uchun modulni o'rnatish. Mahsulotlar yoki bir nechta toifalariga chegirmalar o'rnatish. Vaqt chegaralari yoki reklama tovarlari miqdorini belgilash imkoniyati. Aktsiyalar va boshqa marketing tadbirlari bo'yicha hisobotlarni qabul qilish.

4.Mijozlardan to'lovlarni qabul qilish funksiyasini sozlash. To'lov turi (naqd, naqd bo'lmagan) to'g'risidagi ma'lumotlarni tizimga kiritish, to'lovlarni solishtirish, to'lov jurnalini yuritish va moliyaviy hisobotlarni yaratish imkoniyati.

5.Quyidagi parametrlar bilan mahsulot ma'lumotlar bazasini yuritish: artikul, nomi, tavsifi, narxi, ombordagi miqdori. Ombordan tovarlarni qabul qilish va iste'mol qilish funktsiyalarini amalga oshirish. Inventarizatsiyani o'tkazish va tizimdagi ma'lumotlar bilan tovarlarning haqiqiy mavjudligini tekshirish qobiliyati.

6.Chakana savdo uskunalarini monitoring qilish funksiyasini sozlash. Uskunaning holati to'g'risida video va foto hisobotlarni yuklash, ta'mirlashni rejalashtirish va jihozlarni almashtirish imkoniyati.
Malika Abdullaeva, Operator-tahlilchi:

“Smartup biz uchun shunchaki vosita emas, balki korxona uchun ham, distribyutor uchun ham batafsil savdo hisobotlarini yaratish uchun asos bo'lib qoldi. Bepul reklama aktsiyalari va bonus dasturlari bilan agent so'rovlari orqali biz nafaqat savdo hajmlarini kuzatamiz, balki tahlil qilish uchun qimmatli ma'lumotlarni ham qo'lga kiritamiz. Bu maʼlumotlar bizga yanada oqilona qarorlar qabul qilish va natijalarni rahbariyatga samarali taqdim etish imkonini beradi”.
Natijalar:

  • Buyurtma jarayonini tezlashishi va xatolarni kamayishi;
  • Turli hisobotlarni yaratish va ma'lumotlarga kirishni soddalashtirish imkoniyati;
  • Marketing faoliyatini samarali boshqarish va FMB oshishi;
  • Moliyaviy boshqaruvni soddalashtirilib, xatolar va yo'qotishlarni kamayishi;
  • Zaxiralar boshqarishni optimallashtirilishi va inventarizatsiya samaradorligini oshishi;
  • Tijorat uskunasiga o'z vaqtida texnik xizmat ko'rsatib, uning ishlash muddatini oshishi va uskunaning yo'qotishlarini minimallashishi.

Nodir Hamdamov, biznes-tahlilchi:

“Biz Smartupdagi Chakana uskunalarni hisobga olish funksiyasidan faol foydalanamiz. Bizning asosiy maqsadimiz - uskunaning yo'qolishining oldini olish, savdo vakillarining xatti-harakatlari ustidan nazoratni ta'minlash, aniq hisoblarni yuritish va mijozlarning joylashuvini aniq kuzatishdir. Shu nuqtai nazardan, Smartup ajralmas vosita bo'lib chiqadi. Bu nafaqat barcha yuklangan vazifalarni samarali hal qiladi, balki ishimizni sezilarli darajada soddalashtiradi, uning umumiy samaradorligini oshiradi. Smartup tufayli biz uskunalar va mijozlar bilan ishlashning har bir jihatini ishonchli nazorat qila olamiz, xavflarni minimallashtiramiz va jarayonlarni optimallashtiramiz”.
Biznes jarayonlarini avtomatlashtirish Family Groupning FMCG segmentidagi muvaffaqiyatiga sezilarli ta'sir ko'rsatdi. Zamonaviy texnologiyalardan foydalanish kompaniyaga nafaqat raqobatbardoshlikni saqlab qolish, balki o'z biznesini faol rivojlantirish, mahsulot sotish ko'lamini kengaytirish imkonini berdi. Avtomatlashtirilgan yechimlarni joriy etish ish jarayonlarini optimallashtirish, strategik rivojlanish va innovatsiyalar uchun qimmatli vaqtni bo‘shatishning asosiy omiliga aylandi. Yuqori texnologiyalar tufayli Family Group kundalik vazifalarni samarali bajara oldi, bu esa o‘z navbatida o‘z biznesini kengaytirish va rivojlanish uchun yangi imkoniyatlar yaratishga e’tibor qaratish imkonini berdi.